COVID-19 בישראל

תחלואת הקורונה עלולה לזנק לאלפי נדבקים חדשים ביום בתוך זמן קצר

עוד בטרם יגיעו החיסונים לקורונה, צוות היועצים לפרויקט הקורונה טוען כי לא ננקטים צעדים מאזני תחלואה וצופה כי בתוך כחודש תתרחש התלקחות של המגיפה

מגיפת הקורונה בישראל. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

צוות המומחים המייעץ לפרויקטור הקורונה סבור כי המעבר משיעורי התחלואה הנוכחיים לאלפים רבים של חולים ביום - מעל 2,200 בשלב הראשון ועד אפילו  6,000 ומעלה לאחר מכן - עלול להתרחש בתוך שלושה עד חמישה שבועות.  לכן, טוענים חברי הצוות, כל ההחלטות לחודש הקרוב מחייבות בראש ובראשונה את הצורך למנוע התלקחות, שבועות ספורים טרם הגעתם של תרכיבי החיסון הראשונים לקורונה.

בראש הצוות עומד פרופ' רן בליצר ובין חבריו: פרופ' ארנון אפק, פרופ' נדב דוידוביץ, פרופ' סלמן זרקא, יורם חמן, ד"ר בעז לב, פרופ' חגי לוין, ד"ר עד ניב-יגודה, ד"ר דורית ניצן, פרופ' גליה רהב ופרופ' רן בליצר.

במסמך שהגיש הצוות בשבוע שעבר קבעו המומחים כי "מדיניות הסגרים לסירוגין - מעבר מסגר לתקופת רגיעה ואז שוב לסגר - אינה ראויה. יש להתמקד בהקלות הדרגתיות ומדודות ומולן לבצע צעדים מאזני תחלואה", אלא ש"אלה לא ננקטים באופן הראוי".
הצוות מנה שבעה כשלים מתמשכים בבלימת תחלואת הקורונה: הבידוד לא נאכף ולא מיושם – מה שתורם משמעותית להמשך התפשטות המגיפה; עדיין לא מבוצעות חקירות עומק אפידמיולוגיות ובעיקר לא מגיעים עדיין לאתר הדבקות מרובות באתרי התקהלויות; עדיין לא מפורסמים מדדי התוצאה של הפעילות לקטיעת שרשראות ההדבקה – דו"ח ראשון בנושא זה צפוי רק בשבוע הבא; וחרף כל המאמצים עדיין אין מצליחים למנוע חתונות מרובות משתתפים, אירועים חברתיים "מחתרתיים" והתקהלויות לא חוקיות מאחר שאכיפת האיסור ומדיניות הקנסות לא מבוצעים, בין השאר משיקולים פוליטיים עקב התנגדות השרים החרדים.

עוד הם טוענים כי אין אכיפה מספקת של סגרים מקומיים. "מגוון פעולות שהוצעו בעבר, החל מפעילות וולונטרית של מתנדבים ועד בקרת פתע מדגמית בבתי המבודדים וגם אכיפת הדין הפלילי על מפירי הבידוד - טרם בוצעו". כמו כן, אין חובת בדיקה לצוותי החינוך לפני ההגעה לעבודה ונדרשת הרחבה של הבדיקות המהירות.

המסמך מציין כי גם אין עדיין תוצאות מהפיילוט שנעשה ביישובי רמת הגולן שמוגדרים "אדומים" - בדיקות המוניות לכלל התושבים. לא הופעלה בישראל ה"מדיניות הסלובקית", שלפיה הוצע לאזרחים לעבור בדיקה כחלופה לבידוד.

עם זאת הצוות ממליץ להמשיך במדיניות של פתיחת מערכת החינוך במלואה ביישובים "ירוקים" ו"צהובים", על עריכת בדיקות סקר תוך איגום מטושים  לתלמידי כל הכיתות ביישובים הצהובים, כאשר ביישובים האדומים ובכתומים תלמידי ה'-י"ב ילמדו עדיין בלמידה מרחוק אבל יעברו בדיקות סקר. ביישובים אלה ממליץ הצוות לסגור קניונים ופעילות מסחרית.

נושאים קשורים:  מגיפת הקורונה,  פרופ' רן בליצר,  אכיפה,  19-COVID,  חדשות,  חיסון לקורונה
תגובות
אנונימי/ת
07.12.2020, 13:06

הרוב הדומם מעוניין בעוצר לילי בחנוכה

אנונימי/ת
07.12.2020, 20:47

אין כמו עליה קלה בתחלואה כדי למשוך את זבובי ההיסטריה הידועים לדם החרדה

08.12.2020, 07:39

שלום
מה הטעם בכל המלל ההיתכנסויות והדיבורים
כלם יודעים מה צריך לעשות :
רמזור כפי שצריך עם סגר אפקטיבי
מניעת כניסה לנושאי קורונה מארצות אדומות .
כנסות אפקטיבים
סוגרים מדינה שלמה בגלל ערבים שלא רוצים לעסוק בהם -(50 אחוז מהחולים )
כדי שלא יצטרכו לעשות מה שצריך עם דתיים . הערבים הם קורבנות הדתיים
הכל אוויר ופוליטיקה .
כל הפרופסורים המכובדים שהם יועצים, לא מכבדים את עצמם,
אבל מופיעים כראשים מדברים ללא שום השפעה
משרד בריאות שלא יודע כלום אבל מפחיד כדי שיוכלו להגיש אמרנו
חבל על כל האוויר

אנונימי/ת
08.12.2020, 20:30

איש עם שגיאות כתיב וניסוח, עדיף שישתוק.
'הערבים הם קרבנות הדתיים'?
מקווה שאתה הבנת את המשפט הזה.