COVID-19 בישראל

ד"ר פרייס: "חוזרים מחו"ל שהפרו חובת בידוד גרמו לעלייה בתחלואה"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ופרויקטור הקורונה דורשים להחזיר את חובת עטיית המסיכות במקומות סגורים וקוראים לבני 15-12 להתחסן בהקדם

נוסעים בנמל התעופה בן גוריון. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

דיון שרים מיוחד על מצב תחלואת הקורונה בישראל בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט, יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ וגורמי המקצוע השונים, אמור להתקיים היום (ד'). ייקבעו בו דרכי הפעולה לבלימת התחלואה. לדיון נקראו להופיע גם נציגים ממשרדי הביטחון, האוצר, המשפטים והתחבורה ומומחים נוספים.

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הודיע הבוקר בראיון ל-103FM כי עוד השבוע תוחזר חובת המסיכות בכל החללים הסגורים. יחד עם זאת הוא נשמע זהיר כשאמר גם: "עדיין לא יודעים אם זו תחילתו של גל מגיפה ארצי או רק התפרצויות מקומיות. אנחנו רוצים לתת צ'אנס להתמודדות המקומית".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה אף היא הבוקר בראיון לגלי צה"ל: "חובת המסיכות זה אחד הדברים שדורשים מאיתנו מחיר מאוד נמוך, אך יכולים להביא הרבה תוצאות טובות. אם הציבור יקפיד כעת על ההגבלות הקטנות, נוכל למנוע בעתיד הגבלות יותר קשות".

היא הבהירה שהיום יוצגו לרה"מ ולשרים כל המשמעויות והתרחישים של משרד הבריאות. לדבריה, "העלייה בתחלואה עתה היא תוצאה ישירה מאנשים, נשאי הנגיף ששבו מחו"ל, הפרו את חובת הבידוד ולא הקפידו על שאר ההנחיות". פרופ' אש וד"ר אלרעי-פרייס קראו לבני 15-12 "להתחסן בהקדם וכמה שיותר מהר".

עד אתמול התחסנו בישראל 28 אלף בני 15-12, אליהם מצטרפים 57 אלף מחלימי קורונה מאותה קבוצת גיל שאינם מחוסנים. למרות שהסתמנה בימים האחרונים עלייה בביקוש לחיסוני הנוער, שיעור המחוסנים הצעירים עדיין נמוך: בקרב כיתות ו' (גילאי 13-12) רק 2% חוסנו ובכיתות ז'-ט' (גילאי 14-15) - 5% בלבד.

בתוך כך, דיווח הבוקר Ynet על עשרות חרדים מניו יורק שהגיעו לישראל דרך בריסל והתחזו לתלמידי ישיבה, למרות שהיו בני 50 ומעלה וגם היו ביניהם נשים שנכנסו לישראל במרמה. הם ניסו להשיג אשרת סטודנט תוך הצגת מסמכים כוזבים על מנת להשתתף בחתונה ובכך הפרו הגבלת כניסה לארץ, הכוללת עתה חובת בידוד.

נושאים קשורים:  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  פרופ' נחמן אש,  תחלואת קורונה,  בידוד,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID,  עטיית מסיכה
תגובות
אנונימי/ת
23.06.2021, 23:27

נתקלתי בעבודתי במספר מטופלים שספרו (אינני רופא פנימי) כי לקו במחלה אוטואימונית או שמחלתם החמירה בעקבות החיסון נגד קורונה.
יתכן ואלו מקרים בודדים שאינם חורגים מהארעות הרגילה.
על הראומטולוגים לחוות את דעתם אם אכן ישנה עליה בתחלואה במחלות אוטואימוניות בעקבות החיסון נגד קורונה.

אנונימי/ת
25.06.2021, 18:52

מחוסנים שחזרו מחו"ל ולא חוייבו בבידוד הפיצו את הנגיף.

מתי יקח משרד הבריאות אחריות על החלטות אומללות?

אנונימי/ת
25.06.2021, 18:56

57,000 בני 12עד 15 החלימו.
כמה נפטרו בקבוצת גיל זו?!
נפטרים שלא היו חולים במחלות רקע, ולא היו מעורבים בתאונת דרכים? כן, גם מי שמת בתאונת דרכים נספר כמת מקורונה